Web a Facebook

Jak využít internetu k rozvoji vlastní sítě 

Před 20 lety byl síťový marketing téměř 100% o osobní práci. Přímý prodej, osobní registrování distributorů a další práce s nimi, velké objednávky posílané poštou nebo faxem, které se následně rozvážely zákazníkům…a často také spousta peněz investovaných do zboží.

Dostat se na 21% pozici (v Euroně jí říkáme TOP manažer/ka) byla práce na celý profesní život. I tak se řadě lidí bohatě vyplatila.

Dnes je to ale díky internetu o hodně jinak. Objednávku si může kdokoliv zadat sám přímo přes e-shop, o výrobcích i podnikatelské příležitosti můžeme dát snadno vědět stovkám lidí jediným příspěvkem na sociálních sítích – a na 21% pozici se ti dravější a úspěšnější dostávají za rok nebo dva… (ti méně draví, kteří Euronu nedělají na plný úvazek, se tam snadno dostanou – třeba za 5 let. To je pořád lepší, než někdejších 20 nebo 30 🙂 ).

Internet navíc umožňuje spolupráci s Euronou úplně každému. Nezáleží na tom, že jste introvert, co se nechce setkávat s cizími lidmi, maminka, co má čas jen v půl desáté večer, když jsou děti konečně v posteli, nebo poustevník, bydlící na samotě, kde lišky dávají dobrou noc. Jestli máte počítač a internet, můžete to dělat odkudkoliv.

Nechci nikomu říkat, že osobní kontakt nefunguje. Přímý prodej, osobní setkávání, vzájemná inspirace, rozdávání vzorečků – to všechno jsou skvělé nástroje, které fungují. Nemusí být ale těmi jedinými. Je jen na vás, jestli se prací na síti rozhodnete své podnikání jen podpořit – a nebo to bude váš hlavní propagační kanál (síťový marketing, pamatujete? 😉 ). Osobně totiž nikdy neoslovíte tolik lidí, kolik často zvládnete jediným příspěvkem na síti – co uděláte se zájemcem o produkt nebo spolupráci, to už záleží na vás.

Začněte nastavením strategie

Pokud začínáte s tvorbou webu nebo sdílením na sociálních sítích, začněte tím, že si rozmyslíte celý proces. Co chci, aby se stalo? Chci poslat zákazníka přímo na web Eurony, kde snad nakoupí? Chci, aby se mi ozval kvůli nabídce vzorků? Chci mu nabídnout podnikatelskou příležitost? 

Co uděláte, když vaše nabídka zafunguje?

Samotný proces může vypadat třeba takhle:

1. Dávám na FB inzerát na téma spolupráce – práce s domova s ekologicky šetrnou drogerií, bez vstupních investic, vhodnou pro maminky s dětmi. Zájemci se mohou ozvat do komentáře nebo soukromé zprávy.

2. Odpovídám na zaslané zprávy (nezapomínám kontrolovat složku Nevyžádaných) a píši komentujícím – už vím, zda jim chci zavolat, napsat e-mail či zprávu, poslat vzorky poštou, sejít se nebo je pozvat do skupiny na FB. Možnosti samozřejmě mohu kombinovat – pokud se dotyčný nechce sejít, zeptám se, zda si chce zavolat, když ne, pošlu e-mail nebo pozvu do skupiny. Každopádně vím, co je moje priorita a co „náhradní možnosti“.

3. S kontaktem se sejdu nebo zavolám, pokud jsme se tak domluvili. Pokud telefonát či schůzka dopadli dobře – udržuji kontakt (pozvu do skupiny a přivítám, pošlu e-mail se shrnutím, naplánuji další aktivity).

4. Dosledování a odstartování – nenechám kontakt vyprchat do ztracena. Dosleduji do první objednávky, pomohu odstartovat jeho vlastní registrace (u spolupráce). Jsem nadále k dispozici, občas se připomenu (telefonicky, e-mailem, zprávou…)

Na webu může tato strategie vypadat úplně jinak:

1. Dávám na web článek o konkrétním výrobku či podnikatelské příležitosti. Přímo do článku vkládám jedinečný odkaz pro ty, kdo se chtějí zaregistrovat sami.

2. Mám připravené „záchytné body“ i pro ty, kdo se rovnou registrovat nechtějí – kontaktní formulář, formulář k odběru novinek, možnost stažení e-booku, přidání do FB skupiny…

3. S registrovanými dále pracuji přímo. Pošlu jim uvítací e-mail, zavolám, vysvětlím používání výrobků, nastíním možnosti spolupráce…

4. S neregistrovanými pracuji dál jimi zvolenou formou – přivítám je ve skupině a nabídnu radu ohledně produktů/příležitosti, pošlu newsletter, odpovím kontaktům z formuláře…

Co na internetu dělat můžete…

Eurona má pár pravidel pro prezentaci na internetu. nějaká ta pravidla nám dávají také české a evropské zákony. Nebojte se, omezení nejsou velká. Tak tedy:

Můžete mít vlastní web nebo blog.

Můžete mít stránku nebo skupinu na Facebooku.

Můžete mít účet na Instagramu a dalších sociálních sítích.

Můžete inzerovat nabídku produktů, vzorků i spolupráce.

Sdílet obrázky (třeba Před a po) ze skupiny Naše Eurona s uvedením autora.

Můžete dělat hromadný e-mailing, pokud vám k tomu vaše kontakty dali svolení.

 

Co byste dělat neměli…

Registrovat si doménu se slovem Eurona v názvu – název je chráněný a právo k jeho používání má pouze Eurona sama. Další pravidla pro provozování webu poradce najdete v Kanceláři na webu Eurony.

Ani u názvu skupiny či osobního profilu není používání slova Eurona úplně bez limitu – mrkněte do Kanceláře.

Nemůžete mít na webu vlastní e-shop. Eurona umožňuje používání pouze 2 prodejních kanálů – vlastního e-shopu na stránce https://www.euronabycerny.com/ a přímého prodeje.

Nemůžete využívat placenou inzerci na přímou propagaci Eurony. Nasdílením jedinečného odkazu na FB a zaplacením propagace tedy cesta k cíli určitě nevede.

Spamovat e-mailem či jinak osoby, které vám nedali souhlas k zasílání newsletteru / obchodních sdělení.

Jak začít s Facebookem?

Stránku či skupinu na Facebooku si můžete založit třeba teď hned. Pokud budujete síť, můžete se hned na začátku zamyslet nad dvěma – pro zájemce o Euronu a pro aktivní poradce a zákazníky z vlastní sítě.

Že nevíte, čím stránku a skupinu plnit? Hlavním pravidlem v MLM je duplikace – dělejte to, co dělají ti úspěšní. Nekopírujte, ale klidně se inspirujte a dělejte stejnou věc po svém.  Pro inspiraci nakoukněte třeba do skupiny Zdravá drogerie – kouzlíme – Eurona, kterou vede TOP manažerka naší sítě Kristina Pitrová. Nejsme ve škole – nebojte se opisovat. V MLM je opisování nejen povoleno, ale je výslovně žádoucí.

Jak začít s webem?

Web pro propagaci Eurony můžete postavit na jakékoliv platformě – ať už je to WordPress, Blogger, Wix, Webnode… Každá z nich vám do určité míry bude fungovat. Na některých vám to každopádně půjde lépe – a nenarazíte na omezení, až se vaše podnikání rozroste a vy se budete potřebovat posunout dál, protože už vám jednoduchá prezentace nebude stačit.

Následující radu vám dávám jako někdo, kdo se už leta živí tvorbou webových stránek – a kdo své podnikání s Euronou vybudoval téměř čistě online prací na webu. Pořiďte si WordPress. Je to systém, na kterém vytvoříte stránky i blog s neomezenými možnostmi, a které vám umožní růst. Web, na kterém jste právě teď, stojí na WordPressu. Vidíte na něm statické stránky, blogové články, skrytou členskou sekci, přístupnou pouze mé sítí, do které se nikdo zvenčí nedostane… Dnes možná ještě nejste v pozici, kdy byste něco podobného potřebovali, ale časem se tam s trochou štěstí dopracujete. Buďte na to připravení rovnou.

Pro web na WordPressu potřebujete 3 věci. Vlastní doménu, hosting – a instalaci WordPressu. Některé systémy ji umí automaticky, u jiných je třeba to udělat ručně.

Pokud tohle všechno nechcete řešit, můžete si web pro vaše podnikání s Euronou pořídit od nás. Za příčetnou cenu – připravený přesně na to, co potřebujete – a s naší podporou v zádech. 

Pin It on Pinterest

Share This